loading...
آموزشگاه موسیقی کرج
آموزشگاه موسیقی کرج بازدید : 134 شنبه 30 آذر 1392 نظرات (0)

آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج

برای رفتن به سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج روی زیر آدرس زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com

فعالیت های آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج :

تدریس کلیه سازهای سنتی – کلاسک – پاپ

آواز سنتی – پاپ و کلاسیک

موسیقی کودکان ( ارف )

آموزش مبانی موسیقی ( سلفژ.تئوری موسیقی)

زیر نظر اساتید مجرب موسیقی ساز و آواز

تدريس گيتار پاپ  – کلاسيک – آکوستیک – فلامینگو – الکتریک

هارمونیکا(سازدهنی ) -  فلوت -  ويلن -  کمانچه . پيانو – ارگ و  کيبورد  و ..

سنتور -  تار -  سه تار – نی -  دف -  تنبک – نی انبان و …

ارف کودکان

برای رفتن به سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج روی زیر آدرس زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com

آدرس : کرج -پل آزادگان -  ابتدای مطهری -  بعد از اداره ثبت -  ساختمان پارس -   طبقه 4 -  واحد 11

پست الكترونيک:

musicchakavak@chmail.ir

musicchakavak@gmail.com

۳۲۵۵۸۹۸۶-۷

۰۹۱۲۴۶۸۱۳۲۷

برای رفتن به سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج روی زیر آدرس زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com

سامانه پیامک  :  10002632558986

سر ساز متشکل است از جعبه گوشی ها که در طرف آن هر يک دو گوشی کار گذارده شده و يک «قبه »که در بالای جعبه قرار گرفته است. سر در واقع ادامه خراطی شده دسته است طول ساز از ته پايه سر قبه حدود 80 آموزشگاه موسیقی کرج سانتيمتر است. کمانچه امروزی دارای چهار سيم است و کوک (يا نسبت فاصله سيم ها به يکديگر )دردستگاهای مختلف موسيقی ايران تفاوت می کند. معمول ترين کوک اينست که سيم های اول و دوم نسبتبه هم فاصله« چهارم»( يا «پنجم »)داشته، سيم سوم يک اکتاو بم تر از سيم اول، و سيم چهارم يک اکتاو بم تر از سيم دوم باشد.

برای رفتن به سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج روی زیر آدرس زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com

اين آموزشگاه موسیقی کرج ساز علاوه بر شکم، دسته و سر در انتهای تحتانی ساز پايه ای نيز دارد که روی زمين يا زانوی نوازنده قرار می گيرد. شکم ساز کروی و مجوف است که مقطع نسبته کوچکی از آن در جلوبه دهانه ای اختصاص يافته و روی دهانه پوست کشيده شده و بر روی پوست، خرکی، تقريبا شبيه به خرک تار و نه کاملا عمود بر سيم ها قرار گرفته است.دسته ساز، درواقع لوله ای تو پر، و به طور نا محسوس به شکل مخروط وارونه خراطی شده است. انتهای بالائی اين لوله مجوف شده و در طرف جلو شکاف دارد که نقش جعبه گوشی ها را می يابد، دسته فاقد «دستان» است.

برای رفتن به سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج روی زیر آدرس زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com

پیشینه کمانچه در ایران به پیش از اسلام می‌‌رسد و در نواحی بلوچستان به نام غژک یا غیچک نامیده می‌شود ولی شمار سیم‌های آن آموزشگاه موسیقی کرج از کمانچه بیشتر است. نوازندگان مطرح حال حاضر اين ساز عبارتند از اردشیر کامکار، داود گنجه‌ای، کيهان کلهر، سعيد فرج پوري، علی اکبر شکارچی، فرج علیپور ، هادی منتظری و سینا جهان آبادی کمانچه با صدای تو دماغی مربوط به سبک قدیم این ساز و در واقع شیوهٔ کمانچه نوازی استاد اصغر بهاری است. اما امروز غیر از این سبک شیوهٔ کمانچه نوازی نوین هم وجود دارد که کیهان کلهر آن را بارورتر کرده.
با ورود ويولن، تقريباً تمامی کمانچه کشان به اين ساز پرجاذبه تازه وارد، روی آوردند و کامنچه را به کناری نهادند، بی آنکه ويولن را نيز آنگونه که بايد به کار گيرند. همان شيوه قديمی کمانچه کشی را روی ويولن پياده کردند. تنها تفاوت آن بود که کمانچه را عمودی بر زمين تکيه می دادند و ويولن را افقی، زير چانه می گذاشتند! نامگذاری آموزشگاه موسیقی کرج ناصرالدين شاه بر روی ويولن، که آن را ناميده، چندان دور از واقعيت زمانه نبوده است!

برای رفتن به سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج روی زیر آدرس زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com

این ساز جز دسته سازهای زهی است و دارای 4 سیم می‌‌باشد. این سیم‌ها به موازات تمام طول ساز امتداد دارد و صدای آن خیلی خوش و جذاب می‌‌باشد ولی کمی به اصطلاح تو دماغی. کاسه صوتی این ساز از چوب توت است که با برش‌های از عاج تزیین شده است. معمولاً از زیر شیطانک کمانچه تا زیر دهانه کاسه در کمانچه‌های پشت بسته 28/5 و در کمانچه‌های پشت باز 31 سانتی متر می‌باشد که این اندازه ها در کمانچه‌های نقاط مختلف کشور نسبی هستند ترکیب صدایی کمانچه آن را از نوع سازهای زیر صدا قرار داده البته در کمانچه‌های آلتو یت باس صدا نسبتاً یک اکتاو بم تر است در قدیم کمانچه را آموزشگاه موسیقی کرج ستار پارسی میگفتند کمانچه را معمولا با دو کوک چپ و راست کوک می‌کنند چپ کوک معمولاً برای همراهی با خوانندگان زیر صدا ( عمدتاً خانمها) و راست کوک معمولاً برای همراهی و جواب آواز بم صداها (عمدتاً آقایان) البته تمامی مطالب گفته شده نسبی میباشند مثلاً در بعضی نقاط ایران ممکن است طول دسته کمانچه به 35 سانت هم برسد .

برای رفتن به سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج روی زیر آدرس زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com

 

آموزشگاه موسیقی کرج بازدید : 76 پنجشنبه 28 آذر 1392 نظرات (0)

آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج

برای رفتن به سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج روی زیر آدرس زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com

فعالیت های آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج :

تدریس کلیه سازهای سنتی – کلاسک – پاپ

آواز سنتی – پاپ و کلاسیک

موسیقی کودکان ( ارف )

آموزش مبانی موسیقی ( سلفژ.تئوری موسیقی)

زیر نظر اساتید مجرب موسیقی ساز و آواز

تدريس گيتار پاپ  – کلاسيک – آکوستیک – فلامینگو – الکتریک

هارمونیکا(سازدهنی ) -  فلوت -  ويلن -  کمانچه . پيانو – ارگ و  کيبورد  و ..

سنتور -  تار -  سه تار – نی -  دف -  تنبک – نی انبان و …

ارف کودکان

برای رفتن به سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج روی زیر آدرس زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com

آدرس : کرج -پل آزادگان -  ابتدای مطهری -  بعد از اداره ثبت -  ساختمان پارس -   طبقه 4 -  واحد 11

پست الكترونيک:

musicchakavak@chmail.ir

musicchakavak@gmail.com

۳۲۵۵۸۹۸۶-۷

۰۹۱۲۴۶۸۱۳۲۷

سامانه پیامک  :  10002632558986

برای رفتن به سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج روی زیر آدرس زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com


5. کاهش خستگی حاصل از تنوس های عضلانی (گرفتگی های آموزشگاه موسیقی کرج عضلانی ) و کارکرد ماهیچه

5. موسیقی و محرک آموزشگاه موسیقی کرج :

برای رفتن به سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج روی زیر آدرس زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com


8. کاهش طول مدت درمان و آموزشگاه موسیقی کرج بستری بودن


7. آموزشگاه موسیقی کرج کاهش مدت استفاده از دارو ها
انتخاب موسیقی مورد علاقه بیمار بر اساس تجربیات، روحیات، منش و خلق و خوی وی معمولا با برانگیخته شدن خاطراتی همراه خواهد بود که قبلاٌ تجربه شده و تهییج این خاطرات خود موجب تحریکاتی هیجانی در سطح سیستمهای خود آگاه و ناخود آگاه عصبی و مغزی می شود و پی آمدهای مختلفی را بر جای خواهد گذاشت که باید توسط متخصص این رشته- یعنی «موسیقی درمانگر»- تا رسیدن به هدف نهایی پیگیری و کنترل شود و تداوم داشتهآموزشگاه موسیقی کرج باشد.
3. موسیقی و آموزشگاه موسیقی کرج مشاوره :
4. موسیقی و آموزشگاه موسیقی کرج رشد :

۶. کاهش عوارض جانبی دارو ها آموزشگاه موسیقی کرج

برای رفتن به سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج روی زیر آدرس زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com



در این روش از موسیقی برای تقویت پاسخهای فیزیولوژیک استفاده می کنند و موسیقی را بازخوردهای زیستی بیماران همراه می آموزشگاه موسیقی کرج نمایند و پاسخهای مطلوب را در آنان افزایش می دهند و به این ترتیب از ناراحتی های فیزیولوژیک می کاهند. برای مثال موسیقی را همراه با تنفس ریتمیک عمیق و یا حرکات سیبک سازه در کاهش فشار خون، تنش های عضلانی، تشنجهای صرعی و دردهای میگرنی به کار گرفته اند.
4. توان آموزشگاه موسیقی کرج بخشی بعد از جراحی آسیب ها و تصادفات


1. پیشگیری، آموزش و یادگیری آموزشگاه موسیقی کرج
2. کاهش آموزشگاه موسیقی کرج دردهای گوناگون پزشکی و دندان پزشکی
1. تکنیک ها و روشهای موسیقی درمانی آموزشگاه موسیقی کرج :

در این روش از موسیقی برای بحث و گفت و گو و یاد آوری خاطرات بیماران به منظور افزایش مکالمه مثبت و ارتباط نزدیک با یکدیگر استفاده شده است. ترغیب بیشتر بیماران به شروع گفت و گو و بحثهای موسیقایی و سخن گفتن پیرامون هر چیزی- جز بیماری- بر تحمل و سازگاری بیماران با شرایط آموزشگاه موسیقی کرج بیمارستانی می افزاید. هدف عمده این روش کاهش استرسها، نگرانی ها، ترسهای ناشی از بیماری و جراحی و افزایش ارتباطات بین فردی و ایجاد آرامش و امیدواری در بیماران است.

برای رفتن به سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج روی زیر آدرس زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com


در این روش بیماران در فعالیتهای گروهی موسیقایی مانند شنیدن، خواندن و نواختن شرکت می کنند و ارتباط مثبت بین افراد و احساس بهبودی افزایش می یابد و متقابلاٌ احساس ناشی از دیدها و بیماری های مانند افسردگی و اضطراب کاهش پیدا می کند. شرکت در کنسرتهای موسیقی درخواست آهنگاهای مورد علاقه اجرای موسیقی فی البداهه به طور گروهی و همچنین بحث های گروهی درباره موسیقی و تاثیر مثبت این آموزشگاه موسیقی کرجفعالیتها از جمله مواردی است که گزارش شده است.

برای رفتن به سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج روی زیر آدرس زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com


در این روش موسیقی برای تقویت حواس بینایی، لامسه و شنوایی به کار می رود و غالباٌ با فعالیتهای خوشایندی همراه می شود و تحریکهای شنوایی و لامسه را فراهم می کند. در مواردی نیز در این روش از نمایش برای هدایت تصویر و تخیل بیماران استفاده شده است. این روش ضمن داشتن کارایی در درمان بیمارانی که دچار نقیصه های حسی و حرکتی آموزشگاه موسیقی کرج هستند تاثیر بارزی در کاهش افسردگی و اضطراب معلولین دارد.

7. آموزشگاه موسیقی کرج موسیقی و فعالیتهای گروهی :

2. همکاری فعال در فعالیتهای موسیقایی آموزشگاه موسیقی کرج :

موسیقی به علت برخورداری از بار هیجانی و عاطفی تاثیرات عمیقی بر روحیات شخصیت و پرورش عواطف انسانی می گذارند و در تعدادی از شاخه های طب جایگزین مانند طب سوزنی هومئوپاتی و آیورودا نقش عمده ایآموزشگاه موسیقی کرج در درمان دارند.

کاهش درد اضطراب و استرس ناشی از بیماری و استفاده کمتر از داروهای بی حسی و یا کاهش عواض جانبی داروها و در نهایت کوتاه کردن مدت استفاده آموزشگاه موسیقی کرج از دارو و بستری شدن از هدفهای عمده درمانی در این روش است.

برای رفتن به سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج روی زیر آدرس زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com

در این روش عمدتاٌ از موسیقی به عنوان محرکی تقویت کننده استفاده می شود و با آن افراد مختلف مخصوصاٌ کودکان را به انجام تمرینات موزیکال ترغیب می کنند که تقویت رفتارهای خاص خودیاری و یادگیری می انجامد. هدف عمده این روش افزایش آموزشگاه موسیقی کرج یادگیری و توان بخشی بیماران و جلوگیری از واپس روهای رشدی است.
در مورد کارکرد موسیقی در پزشکی پژوهش های گوناگون و معتبری صورت گرفته است که تعدادی از آن ها بر روی علائمی چون ضربان قلب، فشارخون، دردهای گوناگون، تنفس، واکنش های پوستی، هورمونهای آدرنالین، پرولاکتین، کورتیزول، امواج مغزی، کتکولامین ها، استروئیدها، الکترومیوگراف، عوارض جانبی داروها، مدت استفاده از داروها و مدت بستری بودن و بسیاری موارد دیگر متمرکز بوده است.به طور کلی اهداف درمانی این پژوهش های موسیقایی را می توان در هشت محور عمده خلاصه کرد : آموزشگاه موسیقی کرج

در زمینه موسیقی درمانی به عنوان ابزار و موسیقی درمان گر به عنوان فرد متخصص در برخی از بیماری ها شرایطی را (با توجه به شدت آن بیماری) ایجاد می کنند که می تواند بیمار را در یک روند مثبت صعودی درجهت کاهش استرس ها و ارتقا سلامت قرار دهد و این شرایط ممکن است متناسب با جنس آموزشگاه موسیقی کرج و سن بیمار و شدت بیماری در امراض مختلف متفاوت باشد.

برای رفتن به سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج روی زیر آدرس زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com


در این روش بیماران برای هماهنگی های عضلانی و تنفسی به انجام تمرینات مناسب ریتمیک می پردازند و ازآموزشگاه موسیقی کرج موسیقی برای حرکات بدنی، خواندن و نواختن استفاده می کنند. مثلاٌ سازهای بادی برای افزایش گنجایش ششها مورد استفاده قرار می گیرند. در این روش از ریتم و سبک موسیقی مناسب با نیازهای بیماران استفاده می شود. به عنوان مثال موسیقی محرک مانند دیسکو برای حرکات قوی و موسیقی آرام مانند والس برای انجام حرکات روان و سیال به کار می روند و در موارد دیگر به تمرین تمرکز بر روی عناصر و اجزای موسیقی از طریق شنیدن توصیه شده است. هدفهای عمده درمانی که از این روش حاصل شده عبارتند از : کاهش درد همراه با حرکات ریتمیک، افزایش توانایی های حرکتی، افزایش قدرت و مدت حرکت در نارسایی های عضلانی، افزایش گنجایش تنفسی و نمونه های متعدد دیگر.

برای رفتن به سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج روی زیر آدرس زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com

امروزه به علت نگرش علمی به موسیقی در درمان امراض،موسیقی درمانی به عنوان رشته ای مستقل مورد توجهآموزشگاه موسیقی کرج قرار گرفته و در حکم روشی مکمل برای درمانهای رایج پزشکی تعریف شده است که منظور از آن استفاده تجویز شده از تحریکات موسیقایی یا فعالیتهای آن برای کاهش ناتوانی و بیماری و تغییر حالات ناسازگار از طریق توانبخشی توقف و درمان علائم بیماری است که زیر نظر پرسنل آموزش دیده صورت می گیرد.

3. کاهش تنش ها و نگرانی های آموزشگاه موسیقی کرج ناشی از جراحی آسیبها و بیماریها

برای رفتن به سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج روی زیر آدرس زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com

 

آموزشگاه موسیقی کرج بازدید : 176 چهارشنبه 27 آذر 1392 نظرات (0)

براي ديدن سايت آموزشگاه موسيقي چكاوك كرج روي عكس بالا كليك كنيد

آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج


فعاليت هاي آموزشگاه موسيقي چكاوك كرج :

تدريس كليه سازهاي سنتي – كلاسك – پاپ

آواز سنتي – پاپ و كلاسيك

موسيقي كودكان ( ارف )

آموزش مباني موسيقي ( سلفژ.تئوري موسيقي)

زير نظر اساتيد مجرب موسيقي ساز و آواز

تدريس گيتار پاپ . كلاسيك.گيتار فلامنكو.گيتار آكوستيك.گيتار الكتريك

هارمونيكا(سازدهني ) -  فلوت -  ويلن -  كمانچه . پيانو – ارگ و  كيبورد  و ..

سنتور -  تار -  سه تار – ني -  دف -  تنبك – ني انبان و …

ارف كودكان

آدرس : كرج -پل آزادگان -  ابتداي مطهري -  بعد از اداره ثبت -  ساختمان پارس -   طبقه 4 -  واحد 11

پست الكترونيك:

musicchakavak@chmail.ir

musicchakavak@gmail.com

۳۲۵۵۸۹۸۶-۷

سامانه پيامك  :  10002632558986

طول آموزشگاه موسیقی کرج سیم
در اینجا اگر گره مانند شکل زیر بد پیچانیده شود سیم کوک خالی می‌کند. یعنی تنها یک آموزشگاه موسیقی کرج سیم نباید به دیگری پیچانیده شود بلکه باید هر دو طرف سیم بصورت مساوی و هم‌زمان به هم پیچیده شوند


4) قسمت حلقوی شکل باید پیچانده شود تا پیچی یکنواخت و آموزشگاه موسیقی کرج محکم بدست آید. در شکل زیر یک گره‌ی خوب را ملاحظه می‌کنید:


کوک سنتور آموزشگاه موسیقی کرج
قبل از کوک کردن سنتور بهتر است کمی در مورد تئوری آموزشگاه موسیقی کرج کوک و فواصل اطلاعات داشته باشیم.
(با آموزشگاه موسیقی کرج عرض تأسف در عکس بالا دو بمل نیست و اشتباه گرافیکی اعلام میشود)
ولی در اینجا برای آموزشگاه موسیقی کرج استاندارد کردن سازها همان مقادیر پیش فرض مرجع قرار داده می‌شود تا همه یک نوع صدا بدست آورند.
اگر قسمت حلقه بسیار کوچک یا بسیار بزرگ گرفته آموزشگاه موسیقی کرج شود ، احتمال بریده شدن سیم وجود دارد.
البته برای فهم این مطلب حتمن درس دوم که فواصل موسیقی هستند را مطالعه بفرمائید ولی در اینجا می‌توان گفت جمله‌ی بالا بدین معناست که برای مثال در سنتور ایرانی فاصله‌ی بین نت فا بکار و سل بکار باید به اندازه‌ی یک طنینی یا یک پرده باشد. بصورت آموزشگاه موسیقی کرج شماتیک:

باید چک کرد که سیم دقیقا ً درون شکاف‌های تعبیه شده بیافتد. و هنگامی که سیم کمی محکم شد کار آموزشگاه موسیقی کرج انداختن سیم به پایان رسیده است.




6) حلقه را به آموزشگاه موسیقی کرج سیم‌گیر می‌اندازیم
اما در عصر حاظر به این علت که بیشتر از همنوازی و هارمونی در موسیقی ایرانی استفاده می‌شود برای هر نت یا نغمه بسامدی خاص درنظر میگرند که هم اصول فواصل در آن رعایت شده و هم بتوان ساز را با هر دستگاه تیونری کوک کرد و هم اینکه سازهای یک گروه موسیقی با هم هم‌صدا باشند. باز هم لازم بذکر است که اینآموزشگاه موسیقی کرج کار تنها برای اصل هارمونی و هم‌صدایی سازها رعایت می‌شود و ضرورتی ندارد که بر فرض نت سل ساز سنتور شما حتما ً 391.5 Hz فرکانس داشته باشد.
نوشته: آموزشگاه موسیقی کرج سهراب میرزا عابدینی
ساده‌ترین راه استفاده از دستگاه تیونر (tuner) است. که نرم‌افزارهای آن نیز برای سیستم‌عامل ویندوز نیز وجود دارد. نرم‌افزارهایی مانند AP Tuner و PitchPerfect Musical Tuner. آموزشگاه موسیقی کرج نرم‌افزارهایی دیگری نیز وجود دارد ولی کار با این دو ساده‌تر از بقیه می‌باشد و AP Tuner بصورت مجانی کار می‌کند.
1. کوک آموزشگاه موسیقی کرج سنتور کاری‌ست بسیار زمان بر و هنرمند باید تحملی قوی داشته باشد.
3. آموزشگاه موسیقی کرج سیم سنتور در قلاب‌های دو طرف ساز بایستی بدرستی پیچانده شود در غیر اینصورت کوک خالی می‌شود و سیم تحمل کشش نخواهد داشت.
2. اگر ساز بصورت گوشی کوک شود بمرور زمان گوش هنرمند به صداها حساس شده و در زمان کمتریآموزشگاه موسیقی کرج می‌تواند سنتور را کوک کند.


حال نکاتی آموزشگاه موسیقی کرج چند در مورد کوک سنتور
در سازهایی مانند سه تار و تار که پرده‌بندی روی دسته‌ی ساز است نوازنده با گرفتن قسمتی از دسته و قرار دادن انگشت خود آموزشگاه موسیقی کرج بروی سیم تنها طول سیم را کوتاه و بلند می‌کند.
آموزشگاه موسیقی کرج

این مسئله در سازی مانند سنتور بسیار واضح و هویدا است. طول سیم سنتور از نت‌های پایین‌تر تا نت‌های بالاتر کاهش پیدا می‌کند و آموزشگاه موسیقی کرج صدای سنتور از بمی به زیری می‌رود یا به بیانی دیگر بسامد صدا بیشتر می‌شود. پس :

بسامد یا همان فرکانسی که از سیم سنتور منتشر می‌شود آموزشگاه موسیقی کرج بستگی به طول سیم و جنس آن دارد. ما با کشیدن سیم ساز یا شل کردن آن تنها طول آن را هرچند بصورت نامحسوس تغیر می‌دهیم.
در اینجا چند آموزشگاه موسیقی کرج روش مختلف برای کوک سنتور وجود دارد.
مرحله‌ی اول: سیم‌کشی سنتور آموزشگاه موسیقی کرج
آموزشگاه موسیقی کرج 

1) حال برای شروع به کوک فرض می‌شود یکی از خرک‌ها بدون سیم است. پس در ابتدا سیمی را به اندازه‌ی طول همان خرک با حساب کردن فاصله‌ی پیچاندن به دور گوشی سنتور و مقداری برای آموزشگاه موسیقی کرج پیچانیدن و انداختن بدور قلاب در نظر میگیریم و آن را باز می‌کنیم.
با درک این مفهوم می‌توان کوک سنتور یا هر آموزشگاه موسیقی کرج ساز دیگری را تنها بر قاعده‌ی همین فواصل انجام داد.
5) سیم اضافه‌ی حلقه را بدرستی باید برید تا به دست یا لباس آموزشگاه موسیقی کرج در آینده گیر نکند. 



بسامد آموزشگاه موسیقی کرج صدا =1

مرحله دوم: کوک آموزشگاه موسیقی کرج
اگر سیم نامرغوب باشد آموزشگاه موسیقی کرج در این مرحله خیلی راحت بریده می‌شود. حتما ً سعی کنید از سیم مرغوب استفاده کنید.

آموزشگاه موسیقی کرج بازدید : 120 دوشنبه 25 آذر 1392 نظرات (0)

 

http://upload.tehran98.com/upme/uploads/03a87c8fe3b0ec7e1.jpg

براي ديدن سايت آموزشگاه موسيقي چكاوك كرج روي عكس بالا كليك كنيد

برای رفتن به سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج روی زیر آدرس زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com

فعاليت هاي آموزشگاه موسيقي چكاوك كرج :

تدريس كليه سازهاي سنتي – كلاسك – پاپ

آواز سنتي – پاپ و كلاسيك

موسيقي كودكان ( ارف )

آموزش مباني موسيقي ( سلفژ.تئوري موسيقي)

زير نظر اساتيد مجرب موسيقي ساز و آواز

تدريس گيتار پاپ . كلاسيك.گيتار فلامنكو.گيتار آكوستيك.گيتار الكتريك

هارمونيكا(سازدهني ) -  فلوت -  ويلن -  كمانچه . پيانو – ارگ و  كيبورد  و ..

سنتور -  تار -  سه تار – ني -  دف -  تنبك – ني انبان و …

ارف كودكان

آدرس : كرج -پل آزادگان -  ابتداي مطهري -  بعد از اداره ثبت -  ساختمان پارس -   طبقه 4 -  واحد 11

پست الكترونيك:

musicchakavak@chmail.ir

musicchakavak@gmail.com

۳۲۵۵۸۹۸۶-۷

سامانه پيامك  :  10002632558986

۰۹۱۲۴۶۸۱۳۲۷

 

آموزشگاه موسیقی کرج

برای رفتن به سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج روی زیر آدرس زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com

- محدودیتهای حسی و آموزشگاه موسیقی کرج حرکتی آنها 
حرکات آموزشگاه موسیقی کرج موزیکال
تمایلات مهم برای گرایش به موسیقی : آموزشگاه موسیقی کرج

حرکات موزیکال دامنه وسیعی از فعالیت‌های حرکتی موسیقی‌درمانی را تشکیل می‌دهد و بسیاری از برنامه‌های درمانی بر مبنای آن طراحی می‌شود حرکات موزون خود نوعی موسیقی است، حرکات ترجمه‌ احساس است و نیروها و احساس‌های درونی و نامرئی می‌کند، احساس‌هایی که با بیان نمی‌توان توصیف کرد. حرکات بدون واسطه به آموزشگاه موسیقی کرج روح و احساس ما متصل هستند و شیوه‌هایی از تفکر و اندیشه به حساب می‌آیند.

برای رفتن به سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج روی زیر آدرس زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com

نوع برنامه‌ها در موسیقی آموزشگاه موسیقی کرج درمانی
از برنامه‌های موسیقی‌درمانی برای سازگاری اجتماعی ، ثبات عاطفی ، کنترل شخصی ، افزایش تمرکز ، انگیزش ، احساس ارزش شخصیتی ، تقویت هماهنگی ماهیچه‌ها و تقویت مهارت‌های خودیاری استفاده آموزشگاه موسیقی کرج می‌شود و تنظیم برنامه‌ها به گونه‌ای است که به تقویت رفتار مطلوب کودکان می‌انجامد. کودکان استثنایی برحسب نوع نقیصه حسی و حرکتی از فعالیت‌های متنوع موسیقی‌درمانی استفاده می‌کنند. آوازخواندن، نواختن فردی و گروهی ، شنیدن و انجام حرکات موزیکال ، از جمله برنامه‌های جلسات موسیقی درمانی می‌باشد.

برای رفتن به سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج روی زیر آدرس زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com

خواندن آموزشگاه موسیقی کرج : 

در آموزش موسیقی به کودکان استثنایی بهتر است از سازهایی استفاده کنیم که نواختن آن برای کودکان ساده‌تر باشد و آنها را جذب کند. سازهای ارف معمولا مناسب ترین ساز برای آموزش کودکان استثنایی هستند. این سازها با صداهای متنوع و در اندازه های مختلف وجود دارند و بهتر است ترانه‌هایی آموزشگاه موسیقی کرج که انتخاب می‌شوند زیبا ، محرک و قابل فهم ، و پیرامون مسایل ملموس و زیبایی‌های دنیای کودکی باشد تا بخاطرسپاری آنها برای کودک راحتتر گردد.
در جلسات موسیقی‌درمانی از خواندن استفاده‌های فراوان می‌شود و برنامه‌های متنوعی بشکل تک خوانی و گروه خوانی طراحی می‌شود. در موسیقی‌درمانی برای کودکان ، آموزشگاه موسیقی کرج اشعاری که برای خواندن انتخاب می‌شوند باید کوتاه ، تمایل فهم و با آهنگی ساده باشد تا کودکان بتوانند آنها را حفظ کنند.
- آموزشگاه موسیقی کرج حرکت‌کردن 

برای رفتن به سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج روی زیر آدرس زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com


نکاتی برای آموزش موسیقی آموزشگاه موسیقی کرج به کودکان استثنایی

موسیقی‌درمانی رشته‌ای علمی است که متخصصین آن سالها تحصیل می‌کنند و مدارج عالی و دانشگاهی دارند و شیوه‌ها و روشهای گوناگون درمانی آموزشگاه موسیقی کرج را می‌آموزند و بکار می‌برند. در برخی از بیمارستان‌های کشورهای پیشرفته ، متخصصینی در زمینه موسیقی‌درمانی مشغول بکار هستند و با بیماران ارتباط برقرار می‌کنند. هر چند این موارد تا حدودی اهمیت این رشته را روشن می‌سازد اما توانایی آن زمانی آشکار می‌شود که از نزدیک ببینیم چگونه یک نوجوان فلج مغزی که در کنترل حرکات خود مشکل دارد.

موسیقی‌درمانی بیش از هر تکنیک درمانی دیگر با زندگی روزمره آمیخته و با نیاز و احساس آنها عجین شده است. علت گرایش و علاقه مردم به موسیقی بخاطر طبیعت و فطرت آدمی است. در ساختمان عصبی انسان بطور فطری سه تمایل مهم برای گرایش به دنیای موزون اصوات و موسیقی آموزشگاه موسیقی کرج وجود دارد:

برای رفتن به سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج روی زیر آدرس زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com


- خواندن آموزشگاه موسیقی کرج

منظور از ساختن آهنگ در جلسات موسیقی‌درمانی ، خلق آهنگ با ویژگی‌های دقیق موسیقی نیست، بلکه ایجاد یک ریتم ساده یا خواندن شعر و آهنگ در شکل و حالتی خاص است. یکی از ویژگی‌های مهم سازهایی که در موسیقی‌درمانی بکار می‌روند مانند سازهای ارف نواختن ساده آنهاست، آموزشگاه موسیقی کرج بطوری که با انتخاب تیغه‌های محدودی از آنها می‌توان آهنگ ساده و یا ریتم تازه‌ای را به راحتی ساخت.
اثرات آموزشگاه موسیقی کرج موسیقی‌درمانی :
گوش‌دادن آموزشگاه موسیقی کرج به موسیقی :
ساخت آموزشگاه موسیقی کرج آهنگ

 

برای رفتن به سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج روی زیر آدرس زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com

بنابراین مهم این است که افراد ساختن را تجربه کنند و فعالیت مثبت و موثر خود را در ایجاد اشکالی ساده از فعالیت‌های موسیقی ببینند. این تجربه احساس توانایی و اعتماد آنها را نسبت به خود بالا می‌برد و ترس و نگرانی آنها را از فعالیت‌های شخصی و ارتباط با وسایل آموزشگاه موسیقی کرج و ابزار موسیقی که نشانه و نماینده‌ای از مسایل مختلف محیطی است کاهش می‌دهد.
در نخستین جلسه موسیقی‌درمانی با شنیدن موسیقی شروع به تکان‌دادن دست‌های خود می‌کند و از ذوق و شادمانی می‌خندد و در پی آن انگیزه و میل به تکرار بیشتر حرکات که هدف درمان است، برانگیخته می‌شود. در مواردیآموزشگاه موسیقی کرج موسیقی تنها ابزار و وسیله ارتباط فعال کودک با محیط است، مثلا یک کودک مبتلا به اوتیسم تنها کانال ارتباط آرامش‌بخش او با محیط ، موسیقی است. او ساعت‌ها ضبط صوت را در آغوش می‌گیرد. و آهنگ‌های مورد علاقه خود را گوش می‌کند و بدین ترتیب پرخاشگری و هیجاناتش از بین رفته و با محیط اطراف خود مهربان می‌شود.
دید آموزشگاه موسیقی کرج کلی
موسیقی‌درمانی رشته‌ای است که برای آموزشگاه موسیقی کرج درمان و توانبخشی اختلالات جسمی و روانی گوناگون از موسیقی بهره می‌گیرد و موسیقی درمانگر ، متخصصی است که با تحصیلات دانشگاهی در این رشته و با استفاده از کاربرد موسیقی در درمان با توجه به وضعیت بیمار ، برنامه‌های مختلفی را طراحی می‌کند.
برای آموزش موسیقی به آموزشگاه موسیقی کرج کودکان استثنایی به چند نکته اساسی باید توجه کرد:

وقتی کودکان باهم می‌خوانند، مملو از شور و توانایی یکپارچه می‌شوند. ترانه‌ها تصور آنها را به گونه‌ای فعال و سوزنده می‌سازد و بدیهی است انتخاب اشعاری که تصورات و برداشت‌های مثبت از محیط و پدیده‌ها را به کودک منتقل می‌سازد، اهمیت ویژه‌ای دارد. ریتم و آهنگ ترانه‌ها در آموزشگاه موسیقی کرج کودکانی که اندکی نگران ناتوانی و ارتباط خود با محیط هستند، موفقیت و توانایی ایجاد می‌کند و کودک منزوی را فعال می‌سازد.

هر حرکتی می‌تواند گویای نوعی احساس باشد در ضمن باید به این نکته توجه نمود که در واقع مشارکت در حرکات موجب فعال‌کردن انرژی می‌شود نه کیفیت حرکات. پس بهتر است که حرکات سازه و آموزشگاه موسیقی کرجانعطاف‌پذیر باشد و هر چه بیشتر حرکات با موسیقی مناسب آن انجام بگیرد، انرژی بیشتری برای استفاده دستگاهها و اندازه‌های مربوطه بدن آزاد خواهد شد. 
- آموزشگاه موسیقی کرج توان هوشی و شرایط ذهنی کودک

برای رفتن به سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج روی زیر آدرس زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com


نوع برنامه ها و فعالیت های موسیقی درمانی به نوع ناراحتی ، نقیصه و مشکل بیمار با کودک بستگی دارد. برای مثال در کودکانی که دچار مشکل حرکتی هستند، برنامه‌های ریتمیک که به کنترل حرکتی آنها کمک می‌کند بیشتر مدنظر قرار می گیرد، حال اگر مشکل حرکتی با انقباض و گرفتگی عضلانی همراه باشد، ریتم‌ها و موسیقی ملایم انتخاب می‌شود و بدین ترتیب کنترل حرکتی تقویت می‌گردد. همچنین کودکان روان‌ترند به برنامه‌های موزیکالی احتیاج دارند که خاصیت برون‌فکنی آموزشگاه موسیقی کرج داشته و هیجان‌ها را بیشتر تخلیه کنند. معمولا جلسات موسیقی درمانی از گروه‌های کوچک همانند تشکیل می‌شود و شرایط شرکت کنندگان هرچه همسان‌تر باشد، اهداف و برنامه‌های مشترک بیشتر خواهند بود و این مساله به هماهنگ و تقویت بیشتر گروه کمک می‌کند.

برای رفتن به سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج روی زیر آدرس زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com

البته می‌توان کودکانی با توانایی‌های مختلف را در طبقه موسیقی درمانی قرار داد، اما مهم این است که از نظر بهره هوشی فاصله زیادی با یکدیگر نداشته باشند تا در انجام تمرین‌ها و برنامه‌ها هماهنگی بیشتری باشد. طول دوره و مدت زمان جلسات بستگی به اهداف درمانی مورد نظر و مشکلات فرد دارد. آموزشگاه موسیقی کرج تعداد جلسات درمانی گاهی هر روز و گاهی هفته‌ای چند جلسه است و مدت زمان هر جلسه به مقتضای حال و هوای هر درمانجو متفاوت است. بطور کلی فعالیت‌های موسیقی‌درمانی بر پایه چند محور کلی است که عبارتند از:
کاربرد آموزشگاه موسیقی کرج موسیقی درمانی برای کودکان استثنایی

- شنیدن آموزشگاه موسیقی کرج

شنیدن موسیقی از زمره برنامه‌های موسیقی‌درمانی است. ذهن با گوش‌دادن، در دنیای اصوات و ملودی‌ها قرار می‌گیرد و موضوعی برای توجه و تمرکز پیدا می‌کند. با شنیدن آهنگ‌ها ، احساس‌های گوناگون را به راحتی می‌توان بوجود آورد که چنین تجربه‌های وسیعی ، با نواختن سازها (به دلیل محدودیت) بدست نمی‌آید. شنیدن، افراد را در یک تجربه مشترک سهمی می‌سازد، توجهی که در گوش‌دادن گروهی بوجود می‌آید و در تنهایی ایجاد نمی‌شود. گوش‌دادن به موسیقی در بروز احساسات کودکان آموزشگاه موسیقی کرج و برون‌فکنی تصورات آنها بسیار موثر است علاوه بر آن ، تقویت گوش از راه شنیدن، دقت کودکان را به محرک‌های شنوایی افزایش می‌دهد.
موسیقی‌درمانی برای گروههای مختلف درمان‌جویان موثر شناخته شده است. تحقیقات انجام شده نشان داده است که موسیقی درمانگرها با سنین مختلف افراد ، از کودک تا سالخورده کار کرده و مراجعین آنها شامل افراد مختلف از جمله: افرادی با بیماری‌های روانی و اختلالات رفتاری ، معلولین جسمی و حرکتی ، نابینایان ، ناشنوایان ، افرادی با معلولیت‌های ذهنی و... آموزشگاه موسیقی کرج می‌باشند.
سیر تحول و پیشرفت موسیقی‌درمانی در ایران بطور پیوسته طی نگردیده و در مقاطعی در حد ذهنی و نوشتاری باقی مانده است. برای پیشرفت در این خصوص ، لازمه کار ، استفاده از اطلاعات جدیدی در این زمینه پیمودن راههای تجربی برای کشف و ایجاد زیرساخت‌های درمانی موسیقی ایران است. البته بدیهی است که بدون وجود رشته موسیقی‌درمانی در دانشگاههای ایران ، امکان تحرک برای محققان ، و مطالعه و آزمایش برای دانش‌پژوهان میسر نخواهد بود. کودکان استثنایی نیز همانند کودکان عادی به موسیقی علاقه دارند، خصوصا اگر دریابند که می‌توانند با تمرین‌های مداوم آموزشگاه موسیقی کرج و با سازهای ساده آهنگ‌ها را نواخته و آواز بخوانند، علاقه و همکاری آنها فوق‌العاده می‌شود.

آموزشگاه موسیقی کرج بازدید : 155 یکشنبه 24 آذر 1392 نظرات (0)

 

http://upload.tehran98.com/upme/uploads/03a87c8fe3b0ec7e1.jpg

براي ديدن سايت آموزشگاه موسيقي چكاوك كرج روي عكس بالا كليك كنيد

فعاليت هاي آموزشگاه موسيقي چكاوك كرج :

تدريس كليه سازهاي سنتي – كلاسك – پاپ

آواز سنتي – پاپ و كلاسيك

موسيقي كودكان ( ارف )

آموزش مباني موسيقي ( سلفژ.تئوري موسيقي)

زير نظر اساتيد مجرب موسيقي ساز و آواز

تدريس گيتار پاپ . كلاسيك.گيتار فلامنكو.گيتار آكوستيك.گيتار الكتريك

هارمونيكا(سازدهني ) -  فلوت -  ويلن -  كمانچه . پيانو – ارگ و  كيبورد  و ..

سنتور -  تار -  سه تار – ني -  دف -  تنبك – ني انبان و …

ارف كودكان

آدرس : كرج -پل آزادگان -  ابتداي مطهري -  بعد از اداره ثبت -  ساختمان پارس -   طبقه 4 -  واحد 11

پست الكترونيك:

musicchakavak@chmail.ir

musicchakavak@gmail.com

۳۲۵۵۸۹۸۶-۷

سامانه پيامك  :  10002632558986

۰۹۱۲۴۶۸۱۳۲۷

ارزش زمانی نت ها: اگر دقت كرده باشید دیده اید كه بعضی آهنگ ها ریتم و ملودی تندی دارند و برخی دیگر آهسته می باشند ,با دقت بیشتر درمی یابیم كه هر آهنگ سرعت خاص به خودش را دارد,برای مثال وقتی نتی را پیش روی ما می گذارند اگر ارزش زمانی نت ها را بدانیم متوجه می شویم كه بعضی از شستی ها را باید بیشتر نگه داریم و بعضی دیگر را باید سریع بنوازیم و دست را از روی آن زودتر آموزشگاه موسیقی کرج برداریم,به ارزش زمانی یك نت كشش یا دیرند نیز می گویند.

برای دیدن سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج و دیدن رزومه اساتید بر روی سایت زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com

اموزش پیانو اصولی,اموزش پیانو مبتدی,اموزش پیانو حرفه ای,آموزش پیانو,اموزش پیانو در آموزشگاه موسیقی کرجکرج,آموزشگاه پیانو کرج,اموزش پیانو در کرج,اموزشگاه موسیقی کرج پیانو
اگر نت های آهنگ های آموزشگاه موسیقی کرج تند را نگاه كنید می بینید كه بیشتر نت ها چنگ می باشند و باید برای نواختن این نوع آهنگ ها دستانی فرز و سریع داشته باشیم كه لازمه ی آن هماهنگی سریع ذهن با انگشتان است كه با تمرین زیاد حاصل می شود,
نت ها به ترتیب از كند به تند عبارتند از: آموزشگاه موسیقی کرج


برای دیدن سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج و دیدن رزومه اساتید بر روی سایت زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com

سه نت سفید = آموزشگاه موسیقی کرج گرد نقطه دار سفید نقطه دار= سه سیاه سیاه نقطه دار=سه چنگ
آموزشگاه موسیقی کرج
نت گرد نت سفید نت سیاه نت چنگ نت دولاچنگ آموزشگاه موسیقی کرج نت سه لا چنگ و ,,,, 
برای مثال زمانی كه نت سیاه را می بینیم به اندازه ی یك ضرب ( معمولا یك ثانیه) شستی را پایین آموزشگاه موسیقی کرج نگه می داریم,
سكوت ها به این معنا هستند كه برای مدت معینی صوت آموزشگاه موسیقی کرج ساكت بماند به طوری كه زمان مواجه شدن با سكوت ها در نت می بایست انگشت ها را به طور كامل از روی كلاویه ها برداشت تا به اندازه ی ارزش آن سكوت صوتی نواخته نشود,
اكتاو: پیانو و ارگ تقریبا شامل تعداد زیادی كلاویه می باشند كه آن ها را به چند دسته تقسیم می آموزشگاه موسیقی کرج كنیم كه به هر دسته یک اكتاو می گویند,به هر هفت كلید سفید و پنج كلید سیاه كه از نت دو شروع و در سمت راست به نت دو ختم می شود اكتاو می گویند

برای دیدن سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج و دیدن رزومه اساتید بر روی سایت زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com

 

نت های نقطه دار: اگر در سمت راست نتی نقطه آموزشگاه موسیقی کرج باشد به این معناست كه باید به اندازه ی نصف ارزش آن را به آن بیفزایم یعنی آن را یك ونیم برابر سریع كنیم,

جا دارد برای آشنایی با ارزش زمانی نت ها جلسات قبل را خوب آموزشگاه موسیقی کرج آموخته باشید زیرا زمانی كه شما هنوز یك نت را نمی شناسید مسلما نمی توانید ارزش زمانی آن را در یابید ,پس تا وقتی كه به جلسات قبل مسلط نشده اید و تمرین نكرده اید نمی توانید این مبحث را بیاموزید,
سكوت آموزشگاه موسیقی کرج ها

برای دیدن سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج و دیدن رزومه اساتید بر روی سایت زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com

آموزشگاه موسیقی کرج بازدید : 60 شنبه 23 آذر 1392 نظرات (0)

 

http://upload.tehran98.com/upme/uploads/03a87c8fe3b0ec7e1.jpg

براي ديدن سايت آموزشگاه موسيقي چكاوك كرج روي عكس بالا كليك كنيد

فعاليت هاي آموزشگاه موسيقي چكاوك كرج :

تدريس كليه سازهاي سنتي – كلاسك – پاپ

آواز سنتي – پاپ و كلاسيك

موسيقي كودكان ( ارف )

آموزش مباني موسيقي ( سلفژ.تئوري موسيقي)

زير نظر اساتيد مجرب موسيقي ساز و آواز

تدريس گيتار پاپ . كلاسيك.گیتار فلامنکو.گیتار آکوستیک.گیتار الکتریک

هارمونيكا(سازدهني ) -  فلوت -  ويلن -  كمانچه . پيانو – ارگ و  كيبورد  و ..

سنتور -  تار -  سه تار – ني -  دف -  تنبك – ني انبان و …

ارف كودكان

آدرس : كرج -پل آزادگان -  ابتداي مطهري -  بعد از اداره ثبت -  ساختمان پارس -   طبقه 4 -  واحد 11

پست الكترونيك:

musicchakavak@chmail.ir

musicchakavak@gmail.com

۰۹۱۲۴۶۸۱۳۲۷

۳۲۵۵۸۹۸۶-۷

سامانه پيامك  :  10002632558986

برای اجرا از سه تا انگشت استفاده می کنیم.... آموزشگاه موسیقی کرج
امروز آوزش ریتم رومبا رو براتون میزارم...این یه ریتم خیلی قشنگ و خیلیم باید آموزشگاه موسیقی کرج با دقت و ظریف اجرا بشه...توی خیلی از آهنگا استفاده میشه...تقریبا یکی از ریتمای خیلی اصلیه گیتاره.توی اهنگایی مثل un-amor که شاهکار گروه جیبسی کینگه استفاده میشه با ریتم اهنگ No-volvere اشتباهش نگیرید این سبک زدنش خیلی فرق داره...
انگشت های i آموزشگاه موسیقی کرج ,p,m
ضربه هشتم آپوگادو یا همون تکنیک خفه کردن آموزشگاه موسیقی کرج سیم هاست...بهتره این کاره با دو انگشت m,a انجام بدین...صدای قشنگ تری ایجاد میشه...از ما گفتن بود..میگی نه نیگا کن!
ضربه سوم با انگشت m و ضربه چهارم با انگشت p از بالا به پایین و آموزشگاه موسیقی کرج بقیه ضربه ها با انگشت i

آموزشگاه موسیقی کرج بازدید : 195 پنجشنبه 21 آذر 1392 نظرات (0)

http://upload.tehran98.com/upme/uploads/03a87c8fe3b0ec7e1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  
براي ديدن سايت آموزشگاه موسيقي چكاوك كرج روي عكس بالا كليك كنيد

برای رفتن به سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج روی زیر آدرس زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com

 

فعاليت هاي آموزشگاه موسيقي چكاوك :

فعاليت هاي آموزشگاه موسيقي چكاوك كرج :

تدريس كليه سازهاي سنتي – كلاسيك – پاپ

آواز سنتي – پاپ و كلاسيك

موسيقي كودكان ( ارف )

آموزش مباني موسيقي ( سلفژ.تئوري موسيقي)

زير نظر اساتيد مجرب موسيقي ساز و آواز

تدريس گيتار پاپ . كلاسيك

هارمونيكا(سازدهني ) -  فلوت -  ويلن -  كمانچه . پيانو – ارگ و  كيبورد  و ..

سنتور -  تار -  سه تار – ني -  دف -  تنبك – ني انبان و …

ارف كودكان

برای رفتن به سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج روی زیر آدرس زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com

آدرس : كرج -پل آزادگان -  ابتداي مطهري -  بعد از اداره ثبت -  ساختمان پارس -   طبقه 4 -  واحد 11

پست الكترونيك:

musicchakavak@chmail.ir

musicchakavak@gmail.com

۳۲۵۵۸۹۸۶-۷

۰۹۱۲۴۶۸۱۳۲۷

سامانه پيامك  :

10002632558986

ریتم 4/3 یا والس كه از آسانترین ریتمهای موجود میباشد كه آنرا به دو صورت به شما نشان دادم البته خود آموزشگاه موسیقی کرج شما بعد از اینكه در ریتم قوی شدید میتوانید گونه های دیگر را بسازید, نوع اول به اینصورت میباشد
پس در آموزشگاه موسیقی کرج حالی كه آكورد لا ماژور را گرفته ایم این ریتم را اجرا میكنیم

برای رفتن به سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج روی زیر آدرس زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com


بطور مثال شما میخواهید این ریتم را بروی آكورد لا ماژور امتحان كنید, در این نوع ابتدا بوسیله انگشت شست یك ضربه به سیم باس(سیم5) گیتار زده میشود و سپس دو بار بطور آموزشگاه موسیقی کرج متوالی سه سیم فوق را كه در تصویر میبینید را بطور همزمان به صدا در میاوریم, همان طور كه در تصویر میبینید ضربه اول توسط شست به سمت پایین و دو ضربه دیگر به سمت بالا میباشد ونكته مهم در اینست كه فاصله زمانی تمام این 3 ضرب با هم برابر است ,بنابراین حالت كلی این نوع ریتم به این صورت است كه اول یك سیم باس سپس دوبار بطور متوالی و بطور همزمان 3 سیم پایین گیتار را به صدا در میآوریم

برای رفتن به سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج روی زیر آدرس زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com


آموزشگاه موسیقی کرج 
آموزش آموزشگاه موسیقی کرج ریتم 4/3

آموزشگاه موسیقی کرج بازدید : 139 چهارشنبه 20 آذر 1392 نظرات (0)

http://upload.tehran98.com/upme/uploads/03a87c8fe3b0ec7e1.jpg

براي ديدن سايت آموزشگاه موسيقي چكاوك كرج روي عكس بالا كليك كنيد

فعاليت هاي آموزشگاه موسيقي چكاوك :

فعالیت های آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج :

تدریس کلیه سازهای سنتی – کلاسک – پاپ

آواز سنتی – پاپ و کلاسیک

موسیقی کودکان ( ارف )

آموزش مبانی موسیقی ( سلفژ.تئوری موسیقی)

زیر نظر اساتید مجرب موسیقی ساز و آواز

تدريس گيتار پاپ . کلاسيک

هارمونیکا(سازدهنی ) -  فلوت -  ويلن -  کمانچه . پيانو – ارگ و  کيبورد  و ..

سنتور -  تار -  سه تار – نی -  دف -  تنبک – نی انبان و …

ارف کودکان

آدرس : کرج -پل آزادگان -  ابتدای مطهری -  بعد از اداره ثبت -  ساختمان پارس -   طبقه 4 -  واحد 11

پست الكترونيک:

musicchakavak@chmail.ir

musicchakavak@gmail.com

۳۲۵۵۸۹۸۶-۷

۰۹۱۲۴۶۸۱۳۲۷

سامانه پیامک  : 

1000263255898

http://musicchakavak.com

با تبدیل ساختار ایقاعی به آموزشگاه موسیقی کرج ساختار متروریتمیک در موسیقی ، چند مدل وزن خوانی واژگانی عمده مطرح گردیده است که میتوان از بین آنها 3 مدل را برشمرد: 
« چنانکه ایقاع را ارکان است که ادوار ایقاعی از آن ها مترتب می شود اوزان اشعار را نیز ارکان است که بحور از آن ها ترتیب می یابد همان سبب و وتد و فاصله که در شعر است در ایقاع موسیقی آموزشگاه موسیقی کرج نیز هست» .
وزن خوانی یادیاری ، روشی است در جهت تبدیل و ترجمه وزن موسیقی به گفتار و نوشتار معنی دار یا بی معنی. به این ترتیب می توان ریتم را دیکته نمود و تلقین کرد یا در آموزشگاه موسیقی کرج ذهن مرور نمود. این مدل شیوه ایست که در آن یک فاصله زمانی به معادل هجایی خود در زبان تبدیل می گردد. یادیار ، ترکیب و واژه ای است معنی دار یا بی معنی که ساختار هجایی آن متناسب با الگوی زمانی مورد نیاز بوده و زمانبندی را به زبان نوشتاری و محاوره ای تبدیل نماید.


این امر موجب شد که موسیقی کامل تر و مطلوب آموزشگاه موسیقی کرج تری پدید آید و آن را غنا المتقن نامیدند. غناء المتقن دارای تمهیدهای فنی بسیاری برای موزون ساختن آهنگ بوده است. اسحاق موصلی نخستین کسی بود که آوازها را بنابر ایقاع به‌طور کامل تنظیم کرد و تغییراتی در اوزان ایقاعی داد. در بین علمای قدیم می توان از اسحاق کندی ( متوفی 260 هجری قمری ) با رساله فی اجزاء خبریه الموسیقی و حکیم ابونصر فارابی ( متوفی 339 هجری قمری) نام برد که رسالاتی مانند موسیقی الکبیر و کتاب فی احصاء الایقاع داشته و در آن، ایقاع را از جهات مختلف مورد بحث قرار داده ولی متأسفانه اثری از این کتاب در دست نیست. از صفی‌الدین ارموی ( قرن هفتم هجری) اثری گران‌قدر به نام الرساله الادوار فی‌ الموسیقی باقی مانده است. این کتاب شامل تعریف ایقاع و انواع ادوار ایقاعی، تأثیر ادوار بر گروههای مختلف مردم و غیره است.



وزن خوانی یادیاری وکاربرد آن در موسیقی-ایقاع آموزشگاه موسیقی کرج و اتانین
- مدل استاد حسین تهرانی با کاربرد واژه هایی مانند آموزشگاه موسیقی کرج بله ، بعله ، یکصد و ...
در مورد رابطه شعر و موسیقی ، فرصت الدوله شیرازی ( قرن 13 هجری قمری) آموزشگاه موسیقی کرج در بحورالالحان آورده است: 
ایقاعات به دلیل تک صدایی بودن موسیقی، رشد چشمگیر داشته و شدت ضربات و رنگهای صوتی ساز های کوبه ای و پوستی در آموزشگاه موسیقی کرج گسترش ساختار صوتی ایقاعات نقش بسزایی داشته اند. تا قرن سوم هجری خواننده و نوازنده از یک ساختار ایقاعی تبعیت می کردند اما ابراهیم بن المهدی (متوفی به سال 224 هجری قمری) طرحی پیشنهاد داد تا این دو از ساختار زمانی متفاوت استفاده کنند. در نتیجه این در هم تنیدگی ایقاعی ، موسیقی بسیار زیبا می نمود. 
- مدل ارشد طهماسبی با کاربرد لغات آموزشگاه موسیقی کرج و افعال مرتبط با موسیقی
در ایران و با رواج شیوه نت نویسی به روش غربی در اواخر دوران قاجار ، میزان بندی ترانه ها بر اساس وزن‌های 4/2، 4/3، 4/4، 8/6 انجام پذیرفت. هر چند بسیاری از ترانه های قدیمی و کهن که بر اساس ایقاع استوار بودند با میزان بندی‌های جدید همخوانی نداشتند، اما استفاده از این شیوه تا به امروز باقی مانده است. برای توصیف و تحریر ایقاع در قدیم ، 2 مدل اتانین و افاعیل به کارگرفته می شد. این دو مدل را می توان در قالب نظام Mnemonic یا یادیار ( کلماتی معنی دار آموزشگاه موسیقی کرج یا بی معنی برای به خاطر آوردن موضوع مرتبط) با بهره گیری از Onomatopoeia یا نام آوا ( کلماتی برای شبیه سازی اصوات) گنجاند. بادید امروزین ، این دو مدل در نهایت امکان وزن خوانی یادیاری را فراهم آورده اند.


ابن سینا در رساله‌ای در باب موسیقی به نام المدخل الی صناعه‌ الموسیقی می گوید :« صناعت علم موسیقی دو جزء است. یکی تألیف است و موضوع او، نغمهاست و اندر حال اتفاق ایشان و نااتفاق ایشان نگاه کنند و دو‌ّم، ایقاع است و موضوع او زمانهاست که اندر میان نغمه ها اوفتد و نقره‌هایی که یکی‌ به یکی شوند و اندر حال وزن آموزشگاه موسیقی کرج ایشان و ناوزنی ایشان نگاه کنند و غایت اندر این هر دو نهادن لحنهاست» . 
بیش‌تر آوازهایی که تا پایان سده‌ی اول هجری در حجاز توسط هنرمندان مسلمان خوانده می‌شد ، حدی و نصب نام داشت که هر دو از لحن‌های موزون بوده و آنها را الحان موزونه می‌نامیدند. این آوازها بنا بر پایه‌های عروضی اشعار تنظیم می‌شدند. خوانندگان معتبر صدر اسلام از قبیل طویس ( نخستین خواننده آموزشگاه موسیقی کرج و نوازنده بعد از اسلام در عربستان که شهرت و اعتبارش در نتیجه به‌کار بردن تمهیدهایی بود که با شنیدن آواز اسیران ایرانی در شهر مدینه برای او حاصل شده بود) و سائب خاثر ( ایرانی الاصل و نخستین کسی که همراه آواز عود به‌کار برد) و عزَّالمیلاء ( از شاگردان سائب خاثر) و نشیط پارسی کسانی بودند که هنگام خواندن آواز، به کمک دف وزن شعر را نگاه می داشتند ولی با اینحال طویس نخستین خواننده ای بود (درشهر مدینه) که در موسیقی ایقاع را به کار برد. 
- مدل آموزشگاه موسیقی کرج وزن خوانی عددی با کاربرد واژه هایی مانند : یک ، دو ، و ، ...



از عبدالقادر مراغه ای ( قرن 9 هجری) نیز مستندات معتبری چون جامع الالحان ، مقاصدالالحان و شرح ادوار درباره ایقاع برجای مانده است. آن‌چه با بررسی آثار گذشتگان به خصوص عبدالقادر مراغی معلوم می‌شود این است که ریتم در آموزشگاه موسیقی کرج موسیقی ایران، متأثر از وزن کلام موزون یا شعر پارسی است و موسیقی شناسان قدیم با تکیه به ارکان ایقاعی که در واقع رابطه‌ی بین اوزان عروضی و وزن‌های موسیقایی بوده، تئوری موسیقی خود را درباره‌ی ایقاع بیان می‌کردند. در موسیقی هند نیز زمانبندی تالای موسیقی بیشترین تاثیر را از شعر و به خصوص ساختار کششی در هجاهای زبان سانسکریت می گیرد.

*ارشد طهماسبی ، محقق و نوازنده معاصر ، مدل خود راتحت عنوان وزن خوانی واژگانی معرفی آموزشگاه موسیقی کرج نموده است، اگرچه وزن خوانی یادیاری در بر گیرنده تمام مدلهای موجود می باشد.
با توجه به سوابق و مستندات تاریخی ضرب آهنگ موسیقی ایرانی در گذشته با متریک کنونی متفاوت بوده و بر اساس سیستم ایفاعی تنظیم می گردید. بر اساس بعضی نوشته ها مانند تحقیق ماللهند از ابوریحان بیرونی، به دلیل حضور تفکر ایقاعی در موسیقی قدیم ایران و هند ، اصول عروض و ایقاع احتمالا ریشه در فرهنگ آموزشگاه موسیقی کرج آریایی داشته است. بر اساس پاره ای دیگر از مستندات ، مقامهای ضربی با نام ایقاعات درسده‌ی اول هجری به‌عنوان یک ابتکار و یک عمل نو در موسیقی دوره‌ی اسلامی پدید آمد و در اهمیت آن همین بس که مسلمانان زمانبندی موسیقی را ضربان قلب خدا می نامیدند.

 

آموزشگاه موسیقی کرج بازدید : 67 دوشنبه 18 آذر 1392 نظرات (0)

http://upload.tehran98.com/upme/uploads/03a87c8fe3b0ec7e1.jpg

براي ديدن سايت آموزشگاه موسيقي چكاوك كرج روي عكس بالا كليك كنيد

فعاليت هاي آموزشگاه موسيقي چكاوك :

http://musicchakavak.com

تدريس كليه سازهاي ايراني -  پاپ

آواز ايراني – پاپ و كلاسيك

موسيقي كودك و ارف

آموزش مباني موسيقي ( سلفژ.تئوري موسيقي)

زير نظر اساتيد مجرب موسيقي ساز و آواز

تدريس گيتار پاپ كلاسيك

آواز سنتي  – پاپ و كلاسيك

سنتور – ارف كودكان – تار – ستار – پيانو – ارگ كيبورد – ني – دف -  تنبك -

سازدهني -  فلوت – ويلن – كمانچه و ….

آدرس:كرج -پل آزادگان – ابتداي مطهري – بعد از اداره ثبت – ساختمان پارس -   طبقه 4 – واحد 11

پست الكترونيك:

musicchakavak@chmail.ir

musicchakavak@gmail.com

۳۲۵۵۸۹۸۶-۷

۰۹۱۲۴۶۸۱۳۲۷

سامانه پيامك : 02632558986

آموزشگاه موسیقی کرج بازدید : 74 چهارشنبه 13 آذر 1392 نظرات (0)

یک نوازنده باید آنچه که می نوازد و یا اجرا می کند بفهمد و آموزشگاه موسیقی کرج بداند نا آنکه فقط بتواند آنرا اجرا کند.
C – D – E – F – G – A – آموزشگاه موسیقی کرج B
اما در آوازها و یا برای ریتم زدن و خواندن یک شعر معمولا از ساختار و حروف لاتین مورد آموزشگاه موسیقی کرج استفاده قرار می گیرد که به ترتیب بجای نت های بالا از حروف لاتین استفاده می شود
به نوعی به آموزشگاه موسیقی کرج قول بزرگی ( تا ندانی به کجا می روی حتما به جایی نخواهی رسید) . باید موسیقی درک شود و تنها راه و شیوه درک از طریق آموزش و بخصوص آموزش درست - صحیح و از همه مهمتر آموزش مرحله به مرحله می باشد.

اما مساله اینجاست آیا یک بنا با تمام تجارب کاری می تواند یک نقشه ؛ محاسبات مهندسی ، تائید اجرای کار و .... انجام دهد ؟ هر دو یک کار انجام می دهند و اینجاست که مثال قدیمی ( این کجا و آن کجا ) صادق می شود و دقیقا فرق یک نوازنده آکادمیک با کسی که بصورت تجربی و غیر اصولی چیزی فرا آموزشگاه موسیقی کرج گرفته همین است .تمام مطالبی که در اینجا آمده زیر سوال بردن مهارت های دوستانی که بصورت تجربی فرا گرفتن نخواهد بود . فقط و سرفا فقط برای تمایز و آگاهی کلی و مزیت و معایب آموزش بوده است.
یک بنا می تواند مثل آموزشگاه موسیقی کرج یک مهندس عمران یک ساختمان بنا کند . یک مهندس عمران هم این کار را می تواند انجام دهد


این هفت نت به زبان و جزو حروف فرانسوی می باشد . که در موسیقی بیشتر برای نوشتن و خواندن ملودی و یا قطعه در کاغذ های مخصوص به آموزشگاه موسیقی کرج نام پارتیتور مورد استفاده قرار می گیرد .
Do – Re – Mi – Fa – Sol – La – Si آموزشگاه موسیقی کرج

یک نوازنده باید توانایی اجرای یک قطعه در بخش های مختلف یک ساز را آموزشگاه موسیقی کرج بداند و بتواند آنرا اصطلاحا تنظیم کند


قبل از هر چیزی باید گفت که آموزشگاه موسیقی کرج موسیقی پرورش دهنده و آرامش بخش ذهن است که هیچ چیزی به اندازه موسیقی بیان گر عواطف و احساسات شخص نمی باشد . پس اگر ما ندانیم و درک درستی از موسیقی نداشته باشیم نمی توانیم به بیان روحی خود آنگونه که نیاز است دست پیدا کنیم .



گیتار دارای 2 فاصله بین نت های خود می باشد که عبارتند آموزشگاه موسیقی کرج از



ابتدا تعریف آموزشگاه موسیقی کرج نت ؟



در اینجا من توضیحاتی راجع به آموزش موسیقی و لزوم آموزش موسیقی به صورت آکادمیک می پردازم و یک سری مطالب آموزشگاه موسیقی کرج ابتدایی موسیقی را برای شما و آشنایی بیشتر قرار دادم .
و آموزشگاه موسیقی کرج اما در ایجا به طور اختصار به نکات پایه ای موسیقی و ترجیحا به معرفی ساز گیتار می پردازیم:
اما فرق بین کسانی که آکادمیک و کسانی که آموزشگاه موسیقی کرج گوشی و غیر اصولی کار می کنند.

بعد از آموزشگاه موسیقی کرج دانستن تعریف نت و نامهای آن به فواصل در ساز می پردازیم که باید دانست یک نت نسبت به هم دارای چه جای گاهی می باشند .
باید راه ها و مطالب و نکاتی که در موسیقی و یا اصطلاحا تعاریف موسیقی و طریقه تشکیل آنها اطلاعات کافی داشته باشد . نکات بسیار آموزشگاه موسیقی کرج تخصصی تری وجود دارد که در ایجا چون بحث برای عموم می باشد از آن صرف نظر می کنیم .


به طور کلی به الفبای موسیقی نت آموزشگاه موسیقی کرج می گویند که شامل هفت نام می باشد
در اینجا فقط کافی است بدانیم بین چه نتهایی فاصله نیم پرده است در نتیجه بین بقیه نتها فاصله 1 پرده ای صادق است . بین نتهای Si – Do و Mi – Fa فاصله نیم پرده ای و بقیه نتها نسبت به هم فاصله یک پرده ای را دارند . برای مثال بین نتهای sol-la آموزشگاه موسیقی کرج و یا Do-Re .

به طور کل برای فهم بهتر از مطالب بالا یک مثال می زنم آموزشگاه موسیقی کرج :

در موسیقی باید نوازنده ابتدا استایل یک نوازنده و قواعد نشستن آموزشگاه موسیقی کرج و ساز گرفتن و نواختن را رعایت کند.
اما چرا باید موسیقی آموزشگاه موسیقی کرج را اصولی آموخت ؟ چه فرقی بین کسانی که آکادمیک یاد میگیرد با کسانی که اصطلاحا گوشی کار میکند وجود داره؟
چون در اینجا آموزشگاه موسیقی کرج ما به ساز گیتار می پردازیم راجع به ساز های دیگر صحبتی انجام نمی دهیم

اصول و شناخت موسیقی آموزشگاه موسیقی کرج
پرده کامل آموزشگاه موسیقی کرج و نیم پرده

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 24
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 31
  • بازدید ماه : 185
  • بازدید سال : 405
  • بازدید کلی : 8,876