loading...
آموزشگاه موسیقی کرج
آموزشگاه موسیقی کرج بازدید : 97 شنبه 07 دی 1392 نظرات (1)

برای رفتن به سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج روی زیر آدرس زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com

فعالیت های آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج :

تدریس کلیه سازهای سنتی – کلاسک – پاپ

آواز سنتی – پاپ و کلاسیک

موسیقی کودکان ( ارف )

آموزش مبانی موسیقی ( سلفژ.تئوری موسیقی)

زیر نظر اساتید مجرب موسیقی ساز و آواز

تدريس گيتار پاپ  – کلاسيک – آکوستیک – فلامینگو – الکتریک

هارمونیکا(سازدهنی ) -  فلوت -  ويلن -  کمانچه . پيانو – ارگ و  کيبورد  و ..

سنتور -  تار -  سه تار – نی -  دف -  تنبک – نی انبان و …

ارف کودکان

برای رفتن به سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج روی زیر آدرس زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com

آدرس : کرج -پل آزادگان -  ابتدای مطهری -  بعد از اداره ثبت -  ساختمان پارس -   طبقه 4 -  واحد 11

پست الكترونيک:

musicchakavak@chmail.ir

musicchakavak@gmail.com

۳۲۵۵۸۹۸۶-۷

۰۹۱۲۴۶۸۱۳۲۷

سامانه پیامک  :  10002632558986

این نگاه به هنر و موسیقی به عنوان واپسین ملجأ، از آن زمان از مضامین مکرر اندیشه و هنر غرب بوده است. آنتوان روکانتن، قهرمان تهوع سارتر آموزشگاه موسیقی کرج در واپسین صحنه در یک کافه بر اصوات یک قطعه جَز، یله می‌دهد تا «فقط کمی وجود خودش را توجیه کند.» باری «بدون موسیقی، زندگی اشتباهی بیش نبود» تنها در چنین متنی واجد معنا است. 
چگونه می‌توان بر اضطراب و هراس و رنج بی‌معنایی زندگی فائق آمد؟ نخستین کتاب او با عنوان زایش تراژدی، از دامان موسیقی کندوکاوی بسیار آزاد و خیال‌پردازانه آموزشگاه موسیقی کرج در تاریخ یونان پیش از سقراط و نحوة مواجهة یونان باستان با معضل زندگی است. 

برای نیچه، آموزشگاه موسیقی کرج بنیادی‌ترین مسئله که از نخستین تا واپسین نوشته‌های او به نوعی قابل تعقیب است، آن است که چگونه می‌توان زندگی را موجه ساخت؟ 


نیچه می گوید : با کمـترین چیزی آموزشگاه موسیقی کرج می‌توان خوشبخت شد؛ آوای نی. بدون موسیقی،زندگی اشتباهی بیش نبود ...


برای رفتن به سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج روی زیر آدرس زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com

در سیطرة این مناسبات جدید تولید و مصرف موسیقی، همه چیز معنایی وارونه می‌یابد؛ اگر نیاکان ما در آناتی و احوالی به سراغ موسیقی می‌رفتند، اینک این موسیقی است که در همه آن و همه حال به سراغ ما می‌آید! یا حتی بگویم هجوم می‌آورد! آموزشگاه موسیقی کرج بی‌راه نیست اگر گفته شود اینک دیگر ما محکوم به شنیدن موسیقی هستیم! در تاکسی، پشت خط تلفن، در آسانسور، در رستوران، در انتظار شنیدن وضع هوا، در پارک وقتی می‌خواهیم فقط به درختان نگاه کنیم... 


هنر آپولونی می‌کوشد با زیبا جلوه دادن واقعیت کریه پدیداری، انسان آموزشگاه موسیقی کرج را به ادامة زندگی محنت‌آلودش متقاعد کند.
اما برای ما، قرن‌ها و قرن‌ها، موسیقی عمدتاً معنایی کاملاً مغایر با این داشته است. نزد ما موسیقی از الطاف ملکوت بوده است، موهبت آسمان‌ها بود، سروش غیب بود آموزشگاه موسیقی کرج که در روح صافی مطرب طنین افکنده و او با صیقل دادن آینة جان به مشق عشق، شمه‌ای از آن را نه چنان که غیر بداند، به گوش یار می‌رساند:
او چـیزی خلق نمی‌نمود، آنچـه را بود تـجلی می‌داد. فـرارویش، مـخاطب نیـز چـیزی جز این نمی‌خواست؛ امانت به صداقت مکرر کند. هم از این روست که در چنین ساحتی، سخن گفتن از نو و این واژه پسند امروز «نوآوری»، از ریشه باطل بود. اگر چند جای آن سپهر باژگون، به واژة نو برمی‌خوریم، معنایی کاملاً متفاوت از آنچه امروز در اندیشة ما می‌گذارد، مد‌ّ نظر بود. این نوشدنی بود از سیاق برون افکندن آموزشگاه موسیقی کرج رخت رخوت و مهیا شدن برای سیر و مکاشفه در همان اقلیم مینوی جاوید.

برای رفتن به سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج روی زیر آدرس زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com

از آن زمان، چه بسیار کسان که در آموزشگاه موسیقی کرج حسرت آن زیبایی گم‌شده، آن جهان تعادل‌های دوار و آبگینه‌وار، آن مکرر بلورین، ما را به رجعت به آن خاطرة درخشان فراخوانده‌اند. اما نقطة آغاز معضل همین‌جاست: چنین رجعتی چون ناشدنی است، به نوعی از هم گسیختگی عاطفی و روانی می‌انجامد؛ نوعی سرگشتگی و بی‌معنایی که حاصل آن ولادت گونه‌هایی غریب و ناهم‌ساز است. چیزهایی که نه قادر است دیگری را مجاب کند و نه خود ما را. اینجاست که دیگر زندگی با موسیقی اشتباهی بیش نخواهد بود.
در حوزه موسیقی، بارزترین وجه تمایز این دو دنیا آن است که در آن جهان خیال‌انگیز ماضی، موسیقی نه تولید می‌شد و نه مصرف؛ گویی حیاتی ازلی داشت که هر از گاهی احضار می‌شد و موسیقیدان، میانجی این مراسم احضار روح قومی در آیین مردمان بود. مطرب‌ـ عاشق متولی میراثی بود که به فراخور در سوری و یا در سوگی، در بزمی و یا در رزمی، در مولودی‌ای و یا در رثایـی، خاطرة مشـترک را گوهـرانه از صندوق‌خانه بـیرون می‌کشید و ساعتـی فرا روی خلایـق می‌نهاد آموزشگاه موسیقی کرج تا بار دیگر باز. او مبدع نبود، هاتف بود.

تنها یک راه می‌ماند؛ اینکه بپرسیم کدام موسیقی؟ کدام زندگی؟ و کدام آدمی؟ در این هر سه مقوله است که چنان تغییرات ژرفی صورت گرفته که هر دو حکم بسته به مورد و زاویة دید، می‌تواند حقیقت انگاشته شود. دست کم در حوزة موسیقی، گرایش قابل توجهی میان ما هست که ایده‌ها و احکام در وجهی عام و کلی در نظر گرفته شود، حال آنکه تنها شیوة مؤثر، قرار دادن احکام در موقعیتی انضمامی نسبت به زندگی و مجموعة تجربیاتی است که منجر به صدور حکم شده‌اند. آموزشگاه موسیقی کرج

برای رفتن به سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج روی زیر آدرس زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com

آموزشگاه موسیقی کرج
از آموزشگاه موسیقی کرج کــــجـــا مــی‌آیـــد ایـــن آوای دوســـــت
برای ما، موسیقی نه پناهگاه، که عبادتگاه عشق به هستی بود، ترنم اصوات، کلید هم‌نوایی با جهان بود. شکر و سپاس و ثنای لحن خلقت بود. هم‌آوا با همة هستندگان، تسبیح انسانی حیات بود و چنین بود و بود و بود تا زمانی که ناگزیر به آستانة دنیای جدید پرتاب شدیم، و مخصوصاً از این واژة «پرتاب» استفاده می‌کنم زیرا که خود نرسیدیم، بلکه آموزشگاه موسیقی کرج آورده شدیم.
بنـد 33 از اثر نامدار نیچه،«شامگاه بـت‌ها»، حاوی یـکی از زبانـزدترین گـزین‌گویه‌های اوست: «با کمـترین چیزی می‌توان خوشبخت شد؛ آوای نی. بدون آموزشگاه موسیقی کرج موسیقی، زندگی اشتباهی بیش نبود.»

اکنون سال‌هاست هر جا که قرار است فراخوانی به موسیقی صورت گیرد، آموزشگاه موسیقی کرج در سرفصل مقالات و رسالات، در بروشورها و کاتالوگ‌ها و انواع تبلیغات، این حکم نیچه چون ترجیع‌بندی مدام تکرار می‌شود؛ بدون موسیقی، زندگی اشتباهی بیش نیست. 
فضای ذهنی و عمدة مباحث نظری دهه‌های اخیر موسیقی در ایران، مناقشه و جدل بر سر حُسن و قبح این دو دنیا بوده است. این خوب است یا آن؟ کدام را بردارم؟ غافل از آنکه گزینشی در کار نیست. انتخاب پیشاپیش چون تقدیری انجام شده و آموزشگاه موسیقی کرج مباحثه بر سر انتخاب «زیست‌جهان» ما از بنیاد لغو است. اکنون مسئله واقعی عبارت است از شناخت عمیق مختصات این زیست‌ـ ‌جهان نو، مقتضیات و منش حاکم بر آن، محدودیت‌ها و تحمیل‌های دردبار آن و البته افق‌ها و امکانات تازة آن؛ و دست آخر موضعی که هر فرد در برابر این وضعیت از بنیاد متفاوت می‌تواند اتخاذ نماید. به راستی تنها چنین مباحثه‌ای می‌تواند مؤثر و راهگشا باشد.


برای رفتن به سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج روی زیر آدرس زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com

خشک‌سیمی، خشک‌چوبی، آموزشگاه موسیقی کرج خشک‌پوست
از دید او هنر و بالاخص موسیقی و در عالی‌ترین سطح ـ تراژدی ـ مفر‌ّ آموزشگاه موسیقی کرج اصلی یونانیان برای گریز از هراس بی‌معنایی حیات است؛ رسالتی که در دورة خود او لابد موسیقی ریشارد واگنر می‌بایست بر عهده داشته باشد.
ساقی بیا که هاتف غیبم به مژده گفت آموزشگاه موسیقی کرج


اما نیچه معتقد است راه‌حلی آپولونی نمی‌تواند برای جان‌های عمیق‌تر مجاب‌کننده باشد و سطحی بودن فریب‌هاآموزشگاه موسیقی کرج خیلی زود نقاب از چهرة فریبندة زیبایی پدیدارها می‌افکند. موسیقی بازنمود هیچ چیز نیست، بر هیچ چیز جز خود دلالت نمی‌کند؛ چنین زیبایی محضی، سرمستی غایی است.

برای رفتن به سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج روی زیر آدرس زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com


با درد صبر آموزشگاه موسیقی کرج کن که دوا می ‌فرستمت
و تمام گره‌گاه مسئله همین‌جاست؛ آموزشگاه موسیقی کرج در زیست جهان امروز ما دیگر موسیقی احضار نمی‌شود، بلکه هم‌چون هر کالای دیگر اجتماعی تولید می‌شد و مصرف می‌شود. همین خصلت کالایی موسیقی است که اگرچه در عمل بر تمام مناسبات محیط موسیقی سیطره دارد، اما به صورت تعارف‌آمیزی از ذهنیت آگاه ما پس زده می‌شود و مورد انکار قرار می‌گیرد و درست از رهگـذر همیـن استنـکاف است که ناخـودآگاه مـا در مـعرض انواع عدم تعادل‌های عاطـفی قرار می‌گیرد.


جملة نیچه، تنها در متن ادراک او از هستی و مطابق با برداشت او از فلسفه و جایگاه هنر قابل فهم است. از آنجا که پرداخـتن به ایـن مـبحث، از موضوعیت آموزشگاه موسیقی کرج این جـلسه خارج است، تـنها به برخـی سرفصل‌های مـرتبـط با موضوع می‌پردازیم:

از طرف دیگر، آیا می‌توان آن بسیارانی را که دور و بر ما این راه را خطا می‌دانند، چون کسانی در نظر گرفت که از سر شکوه و شکایت، آه و ناله سر داده‌اند و منفی‌بافی می‌کنند و فردا همه چیز را از یاد خواهند آموزشگاه موسیقی کرج برد؟ نه! آن‌ها نیز صادقانه تجربة خود را روایت می‌کنند. پس در این صورت برای تحلیل این موضوع که «زندگی بدون موسیقی اشتباه است یا با موسیقی؟»
درست در مقابل صراحت غافلگیركنندة این حکم، بخش قابل توجهی از فرهنگ رسمی ما در طول تاریخ، زندگی باآموزشگاه موسیقی کرج موسیقی را اشتباهی بزرگ دانسته است. اما از این درخور توجه‌تر و نزدیک‌تر به گفتار امشب ما، آنکه در دهه‌های اخیر پای صحبت بی‌ریای بسیاری از اهل موسیقی که بنشینی

مطرب‌ـ عاشق حنجره‌ای بود زلال برای آواز ازل، در حالی که موسیقیدان امروز فریادی است از فشار نیروهایی که از درون آموزشگاه موسیقی کرج و برون از او نو می‌خواهند. این نکته‌ای بسیار درخور اهمیت است که نوآوری تنها در بستر پیرایش دنیای نو و همه‌گیر شدن مناسبات کالایی می‌تواند معنا یابد. 

برای رفتن به سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج روی زیر آدرس زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com

نیچه هنرها را به دو گروه آپولونی و دیونوسوسی آموزشگاه موسیقی کرج تقسیم می‌کند. موسیقی هنری است دیونوسوسی و تمامی دیگر هنرها، آپولونی هستند معطوف به بازنمایی زیبای امر واقعی. زیبایی در اینجا حجابی است بر زشتی وجود. از همین روست که در هنر یونان کوشش می‌شود همه چیز با لعاب ظریفی از زیبایی مستور شود.

آیا می‌توان پذیرفت طرفین این دعوی، از سر تفنن و تنها برای آموزشگاه موسیقی کرج آنکه چیزی گفته شده باشد، طرح موضوع کرده‌اند؟ آیا می‌توان حکم نیچه را یک گزافه‌گویی ادبی، یک لفاظی شعارگونه و یک بازی با کلمات زیبا، از آن نوع که به خصوص میان ما رواج گسترده دارد، در نظر گرفت؟ آنان که با سیاق اندیشة او آشنایی دارند، نیک می‌دانند برای کسی که معتقد است نویسنده باید با خون خود بنویسد، ثبت یک اندیشه، عصاره‌گیری یک زندگی است.
زندگی با آموزشگاه موسیقی کرج موسیقی ، زندگی بدون موسیقی
نیچه از زاویه‌ای صرفاً تاریخ‌نگارانه، جهان باستان را نقطة آغاز اندیشه‌ورزی خود قرار نداد، بلکه قرابتی میان آن روزگار و دوران مدرن می‌یافت. به نظر او یونانیان نیز هم‌چون روزگار مدرن با وحشت و هراس آموزشگاه موسیقی کرج هستی مواجه بودند. آن‌ها هم با گم شدن معنای وجود و لاجرم بدبینی نسبت به ارزش زندگی دست و پنجه نرم می‌کردند. نیچه می‌خواهد با یافتن راه‌حل یونانیان، برای روزگار جدید نیز نسخه‌ای شفابخش فراهم کند. 

برای رفتن به سایت آموزشگاه موسیقی چکاوک کرج روی زیر آدرس زیر کلیک نمایید

http://musicchakavak.com

نظیر آموزشگاه موسیقی کرج همین دیدگاه را خواهی یافت : زندگی، با موسیقی مغلطه‌ای بیش نبود؛ و واقعیت گرچه تلخ آنکه در سال‌های اخیر ای بسا شاهد بوده‌ایم که این حسرت پیرانه به جوانان نیز تسری یافته، حتی دانشجویان موسیقی نیز با تحسر سخن می‌رانند. پس صورت مسئله گفتار امشب از این قرار است: زندگی با موسیقی، یا بدون موسیقی، خطا کجاست؟
نتیجة این پرتاب‌شدگی به دوران جدید آن بوده که ما بی‌آنکه مقدمات ورود به آن را تدارک دیده آموزشگاه موسیقی کرج باشیم، در مقابل مقتضیات آن قرار گرفتیم و چون بصیرت ارزیابی آن را چنان که درخور است نداشته‌ایم، سر از وادی حیرت و حسرت و واخوردگی برون آورده‌ایم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 24
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 158
  • بازدید سال : 378
  • بازدید کلی : 8,849